Klachtenregeling

Het kan zijn dat je als jongere of ouder/vertegenwoordiger ergens tegenaan loopt. Wij doen ons uiterste best om zorgvuldige, doelgerichte zorg te leveren, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Mochten er zaken zijn die zijn aangekaart, maar niet naar tevredenheid zijn opgelost dan kan er een klacht worden ingediend. De stappen van de klachtenprocedure zijn als volgt: de klacht dient in eerste instantie bij de begeleiding te worden neergelegd. Deze gaat met jou klacht aan de slag. Mochten jullie er samen niet uitkomen, dan kan er contact worden opgenomen met de leidinggevende en of directie.


Mocht jouw klacht niet naar tevredenheid zijn afgehandeld kan er aanspraak gemaakt worden op een klachtenfunctionaris vanuit Klachtenportaalzorg.  De klachtenfunctionaris bemiddelt tussen jou en de organisatie en is niet partijdig. De werkwijze hiervan is te vinden op hun website Klachtenfunctionaris Jeugdzorg – Klachtenportaal Zorg


Ook de procedure met betrekking tot het doen van een klacht bij het klachtenportaal is op de website te vinden. De klachtenprocedure Jeugdzorg – Klachtenportaal Zorg

Een klacht kan je schriftelijk, mondeling of telefonisch bij ons indienen. Wij registreren de klacht en corrigerende maatregel om zo ook een beeld te kunnen krijgen van waar wij als organisatie in kunnen verbeteren.